Aadress: Kooli tee 7, Vägari küla, Põltsamaa vald 48222 Jõgevamaa.
Raamatukoguhoidja Marje Pagi.
Telefon: +372 5350 6125, e-post: Marje.Pagi@poltsamaark.ee
Avatud: ETN 10-18, KRLP suletud.
Raamatukogus on WIFI.




pilt

pilt

teisipäev, 4. juuni 2024

Karini villavallatused

  3. juunist - 4. juulini saab raamatukogus tutvuda uue näitusega. Välja on pandud Karin Pihliku nõelvilditud villapead. Lisaks välja pandud töödele saab kahes albumis tutvuda Karini teistegi vilditud töödega.

KARIN PIHLIK

Olen sündinud 1951. aasta 10. novembril Türi linnas. Õppisin Türi Keskkoolis ja hiljem kaugõppes Tallinna Pedagoogilises Koolis. Kogu oma elu olen elanud Türil ja töötanud olen ma ka vaid ühes ametis - lasteaiakasvatajana.

Olen abielus, kahe tütre ema, kolme lapselapse vanaema ja nüüdseks ka ühe neljakuuse tüdruku vanavanaema.

Viltimise juurde jõudsin umbes 12-13 aastat tagasi. Mu noorem tütar on õppinud tekstiilikunsti ja nii puutusin ma kokku igasuguste põnevate näputöövõimalustega, aga kui nägin teda viltimas, hakkasid mul näpud tõeliselt sügelema. Nii ma siis proovisingi. Kuna mul on alati olnud mingi tõmme joonistada ja voolida nägusid, siis alustasingi villapeadega.

Eks need esimesed tulid nagu tulid. Siis ühel päeval jäin silmitsema lasteaia seinal olevat Heino Seljamaa nukuetenduse kuulutust. See mustas kaabus tuttava naeratusega mees kohe kutsus end viltima. Valmis tööd näitasin isikut nimetamata oma sõpradele ja tuttavatele - ära tunti! Olin ise hämmingus, et villast ongi võimalik äratuntavat isikut voolida. No ja nii see villavallatuste hullus lahti läkski. Tänaseks olen viltinud 54 isikut kindlasti, võib-olla ka veidi rohkem. Lisaks ilmatu hulga karusid, nukke, ja igasuguseid muid tegelasi. See, kui nõela alt ilmub midagi äratuntavat, on nii põnev hetk.

Enamus mu villavallatustest on sündinud üllatuseks armsatele inimestele, kes ühel või teisel moel mu hinge puudutanud on. Nii polegi mul neid koju eriti palju jäänud - kõik kusagil mujal vallatlemas. 

Aga et need allesjäänud käivad aegajalt Eestimaal ringi ja ma loodan, et toovad rõõmu ja väikest vallatust hinge ka neile, kellega kohtuvad.



Karin Pihlik















Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar